We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Dedikované servery a turn-over


oles@ovh.net
09-17-2013, 11:20 AM
Dobrý den,

nabídky našich serverů jsou založeny na jistých principech, což pronájem serverů dělá velice zajímavý:
- žádné instalační poplatky
- bez závazku
- měsíční platba
- pravidelné inovace

Až do celkového počtu 100 000 serverů v našich datacentrech jsme s těmito principy neměli problémy.
Občas jsme na nějakou dobu museli zavést omezení na dva nové servery měsíčně na zákazníka, občas jsme museli zavést instalační poplatky, ale obecně vzato tento model fungoval naprosto skvěle.

Mezi 100 000 a 150 000 servery jsme ale zpozorovali, že tyto naše principy začínají působit problémy v oblasti turn-over.

Čím rozumíme turn-over? Turn-overem rozumíme stav, kdy se zákazník, který u nás má server rozhodne, že jej chce vyměnit za jiný, modernější. To není problém, pokud byl starý server pronajímán po dobu dvou až tří let a ve formě Kimsufi může být nadále pronajímán ještě dva tři roky.

Ale zhruba někdy v období, kdy jsme začali hostovat server číslo 150 000, vzrostl počet zákazníků, kteří si pronajímali server na tři až šest měsíců, až se stal nadpolovičním. Ty "staré" servery jsou pak už příliš zastaralé na to, aby se daly dál pronajímat.

Dnes hostujeme na 170 000 serverů a od začátku dubna, kdy jsme naposled upravovali parametry nabídek, se turn-over ještě zvětšil a získal na důležitosti. Většina dodaných serverů tvoří právě turn-over. Nemůžeme dodávat dostatek nových serverů pro nové projekty ani pro nové zákazníky. Lhůty dodání jsou také důležité a my zjišťujeme, že stávající systém již nefunguje.

Co se týče současných 170 000 serverů, tam není žádný problém. Vše běží jak má. Problém se týká výhradně nových objednávek nových serverů.

Jak to uvést do pořádku?
-----------------------
Myslíme si, že lze najít způsob, jak dodávat servery do jedné hodiny i při celkovém množství 200 000 nebo třeba i 300 000 serverů. Tento mechanismus ale musíme otestovat.

Už jsme si začali hrát s pár prvky jako IP Fail-Over a podobně, ale je jasné, že musíme jít více do hloubky. Jde ale o více vrstev a pokud někde změníme něco a někde jinde něco jiného, za chvíli nikdo nebude nic vědět a nikdo se v ničem nevyzná.

A tak protože nemáme 10 000 serverů připravených k dodání (myšleno dohromady všechny řady serverů ve všech datacentrech), rozhodli jsme se vyvěsit vysačku "Vyprodáno" na všechny dedikované servery ve Francii, v Evropě i v Kanadě a USA. Uzavřené objednávky ještě vyřídíme, ale nové už přijímat nebudeme.

Tento krok nám přinese čas pro hlubší analýzu prodejů v minulých měsících a umožňí nám zjisit, z jakého důvodu většina našich zákazníků tvoří turn-over.

Poté budeme moci obnovit dodávky serverů - v omezeném množství, řekněme 100 ks na dávku, a do chodu uvedeme nové principy pro okamžitou analýzu toho, co se děje. To budeme dělat tak dlouho, dokud nenajdeme způsob, jak vylepšit:
- rychlé dodávky serverů
- lepší nabídku služeb
- odměňování zákazníků za věrnost serveru

Současně zrychlíme práce na přepsání API do v6 na úrovni domén, emailů k webhostingu a dedikovaných serverů. Stejně tak na úrovni ManageruV6, který nahradí ManagerV3 a V5 ještě před koncem roku. Dále do konce roku přepracujeme komplet objednávkový systém. V Evropě a Kanadě také nabídneme možnost automatického prodlužování služeb pomocí platebních karet. Krátce řečeno, využíváme tento stav "Vyprodáno" k tomu, bychom konsolidovali interní zdroje v back-office.

Mezitím, pokud máte nový projekt, pro který potřebujete server, neváhejte nás kontaktovat. Objednávku můžeme udělat i ručně. Jde o to, že máme servery skladem, ale nechceme, aby spadly do šuplíku turn-over.

Spoléháme na Vaše reakce, které nám pomohou vylepšit stávající mechanismus tak, aby jej nebylo nutné předělávat každého půl roku jen proto, že už hostujeme 200 nebo 300 tisíc serverů.

Jinými slovy, teď je právě ten čas vymýšlet něco, co tady ještě nebylo...


S pozdravem


Octave