We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Auto-Renew


Jan Cehák
09-04-2014, 11:48 AM
Zdravím,

Několik posledních měsíců jsme pracovali na projektu, který se týká změny našeho fakturačního systému. Potřeboval totiž nutně facelift. Za 15 let se totiž Vaše potřeby změnily, přišel cloud a je tedy pro nás nezbytné, abychom se změnili též.

Na co?

Kdo z Vás už někdy zapomněl prodloužit svoji službu? Každý den zde přijímáme telefonní hovory typu "má služba včera expirovala...". Abychom tak lépe zvládali turnover, potřebujeme vědět, zda svoji službu obnovíte, či nikoli. Také chceme nabídnout nové služby s velmi jednoduchým režimem použití (jako Cloud) a to nelze provést s naším aktuálním fakturačním systémem.

Projekt je složitý, protože nabízíme služby ve čtyřech universech: Web, Dedicated, Cloud a Telecom (pouze pro FR), ale především nyní prodáváme služby po celém světě. Takže jsme se rozhodli postupovat krok za krokem a začali jsme s PoC (Proof of Concept) na KS a SYS ve Francii.

Právě jsme nasadili nový objednávkový systém, který je velmi snadný, na 1 kliknutí. Zákazníci, kteří již mají server KS/SyS a budou tento měsíc obnovovat své služby, budou muset pro pokračování pronájmu souhlasit s novou smlouvou. Jestliže se smlouvou nebudou souhlasit, nedojde k prodloužení serveru a jejich služba bude ukončena. Nová služba auto-renew je jednoduchá: 1 kliknutí pro zastavení služby, jedno kliknutí na spuštění služby nové. Není potřeba nic posílat či podepisovat. Fakturace je prováděna současně.

Pro OVH jsme spustili projekt před 18 měsíci tím, že jsme začali přetvářet Manažer v3 na Manažer v6 (Zákaznický prostor). Ve V3 bylo vše pohromadě. V6 je rozvrstveno na "rozhraní/HMI" a "APIv6". Ještě nám stále zbývá přepsat sekci Domény/E-maily ve V3 a poté budeme moci Manažer v3 zcela uzavřít.

Mezitím, před 8 měsíci, jsme spustili přepisování celého interního databázového systému, který používáme již 15 let a izolovali jsme ho od infrastruktury. Chceme mít APIv6 s databázemi na jedné straně a API Infrastruktury na druhé. Opět jsme rozlomili monolitický blok a vše jsme od začátku přepsali. Cílem je spravovat více jak 100 služeb bez dopadu na výkonnost. Chceme obchodní flexibilitu bez omezení škálovatelnosti našich nápadů. Stále ještě potřebujeme 2-3 měsíce, nežli budeme moci přepnout vše na nový systém.
Nový objednávkový a auto-renew systém bude spuštěn současně v listopadu (pouze ve francouzské centrále OVH).

Provedli jsme velmi důležitou práci pro vylepšení našich služeb, které nabízíme a vše jsme zjednodušovali, zjednodušovali a zjednodušovali. Abychom šli stále kupředu, uvědomili jsme si, že musíme vše zničit, abychom to poté mohli opět znovu postavit. Celé OVH se nyní otřásá v základech a provádíme hluboké a velké změny. I když jsme se stali velikou společností s více jak 800 zaměstnanci a globálním záběrem a týmy v 15 zemích, duše naší společnosti je stále stejná: vždy jít kupředu a inovovat. Tento typ myšlení nalznete i na Summitu 7. října v Paříži, který jsme pojmenovali "Renesance". Tam Vám předvedeme mnoho překvapení, ale více již prozrazovat nebudu...
http://www.ovh.com/fr/events/summit2014/

S pozdravem,
Octave