OVH Community, your new community space.

Debata (nejen) pro nováčky u OVH


Jan Cehák
03-07-2012, 09:14 AM
Rozdělil bych to na 3 typy:
1) Platba ze zahraničí
Jestliže musíte platit ze zahraničí (jste třeba na dovolené a neprovedli jste prodloužení s dostatečným předstihem z ČR), doporučuji si na příchozí platbu rezervovat týden. Záleží ale na konkrétním státě a bankovním ústavu, ze kterého platbu posíláte.
2) Platba z jiné banky, nežli Raiffeisenbank
Platby z banky do banky musí být podle zákona provedeny do 1 pracovního dne. Pošlete-li tedy platbu v pondělí, v úterý by u nás již měla být. Pozor ale na to, že některé banky uzavírají platby jindy, nežli v půlnoci. Jestliže tedy budete platbu zadávat třeba v pondělí v 23:59, může se stát, že dorazí na náš účet až ve středu.
S jistotou se dá říci, že platby tímto způsobem trvají 1-2 dny.
3) Platba na pobočce či z účtu u Raiffeisenbank
Zde je to jednoduché. Platba dojde do několika minut.

Poznámka:
Veškeré příchozí platby musíme manuálně schválit, takže počítejte s tím, že jsme tu pouze po-pá 9:30-18:30. Přijde-li platba v pátek v 19 hod, musíte si na schválení počkat až do pondělí.

POZOR:
Zrovna nedávno přišel od vedení OVH pokyn, že nesmíme prodlužovat manuálně servery, takže v případě, že Vaše platba nepřijde včas, server bude jednoduše odpojen přesně v době jeho expirace (operaci provádí robot a nelze ji z naší strany nijak ovlivnit). Po dalších 5-10 dnech dochází automaticky ke smazání serveru a zákazník o něj definitivně přijde. Buďte tedy co se týče plateb za Vaše servery dochvilní.

quakerox
03-01-2012, 12:45 PM
Zalezi jakou formou to platis.
Platim bankovnim prevodem z jine banky a zrovna par dni dozadu jsem platil v den expirace a np. Vetsinou, ale platim s predstihem cca 2-3 dny pred expiraci - pro jistotu.

Liquid
02-29-2012, 06:51 AM
Jak dlouho dopředu doporučujete zaplatit za prodloužení služeb dedikovaného serveru + Fail-Over IP aby nedošlo k zastavení služeb?

Jan Cehák
02-04-2010, 10:49 AM
Reklamace služeb / testovací období

Bohužel si u nás zatím nemůžete žádnou ze služeb bezplatně vyzkoušet před tím, něžli si jí koupíte (časem to snad možné bude).

Je tu ale jiná možnost co dělat, aby jste si službu otestovali. Po objednání, zaplacení a dodání služby vám započne sedmidenní období, během kterého můžete službu vrátit. Do dalších 30 dní vám poté musíme vrátit zpět vaše peníze (přesné znění je uvedeno ve smlouvě).

Pozor: Nabídka se týká webhostingu, RPS a dedikovaných serverů. Zakoupíte-li si doménu, toto 7 denní období není. Domény vracet nelze.

Máte-li konkrátní dotaz, napište nám na podpora@ovh.cz

Jan Cehák
01-26-2010, 02:39 PM
Nějaké dotazy? Něco vám na našich stránkách není jasné? Potřebujete s něčím poradit?

Ptejte se.

Jan Cehák
01-26-2010, 12:35 PM
Postup vytvoření objednávky

Objednávat služby můžete jak z Manažeru (jde spíše o doplňkové služby k již dodaným službám), tak z našich stránek http://www.ovh.cz

Postup při objednání domény
  1. Jděte na naše stránky http://www.ovh.cz
  2. Nahoře v záložce klikněte na "Domény" (druhá záložka zleva)
  3. Do pole "Rezervujte si Vaši doménu" vložte doménu (např: moje_nova_domena) o kterou máte zájem a vpravo si zvolte jakou pro ni chcete koncovku (.cz, .com, .biz, atd.). Dále klikněte na "Rezervovat".
  4. Na dalši stránce se vám zobrazí zda je doména dostupná či nikoli a všechny možnosti, co s doménou můžete provádět. Navíc se vám tam ukáží naše akční nabídky a další možné koncovky vaší domény, které si u nás můžete registrovat (jen některé).
  5. Na další stránce máte tři možnosti: Gold, Platinum a Diamond. Nejste-li přeprodejcem domén, bude vám najspíše stačit jen základní nabídka Gold. O výhodách koupě dvou dalších možností se na této stránce můžete dočíst podrobnosti.
  6. Na další stránce máte možnost objednat si k doméně webhosting.
  7. Na další stránce vám bude předběžně zobrazena objednávka a cena, kterou budete za doménu platit. Máte-li nějaký slevový kód, nyní ho můžete vložit.
  8. Na následující stránce budete vyzváni k zadání NIC-Handle. Nemáte-li ho ještě vytvořený, budete mít možnost tak učinit.
  9. V dalším kroku je opět náhled na vaši objednávku, kde už jsou i vaše fakturační údaje.
  10. V dalším kroku můžete změnit administrační, technický a účetní NIC-Handle. Máte-li někoho, kdo se bude o doménu starat a spravovat ji, můžete například do administračního kontaktu uvést jeho NIC-Handle.
  11. V dalším kroku budete vyzváni k výběru DNS serverů, které budou obsahovat DNS zónu vaší domény.
  12. V dalším kroku si můžete přečíst smlouvy a chcete-li u nás mít doménu, musíte i zaškrtnout, že s nimi souhlasíte.
  13. Posledním krokem je zobrazení kompletní objednávky.

Poznámka: Objednávka vám bude zaslána na váš e-mail, který máte uvedený ve vašem NIC-Handleu a zatím není závazná ani pro vás, ani pro OVH. Objednávka se stává závaznou až po přijetí vaší platby na náš účet.

Jan Cehák
01-26-2010, 12:06 PM
Postup vytvoření NIC-Handle

  1. Jděte na stránku https://www.ovh.cz/cgi-bin/nic/newNic.cgi a vyplňte správně všechny potřebné údaje.
    Pozor: Nevyplníte-li například správně své jméno, bude pro vás poté problém službu například převést na jiného majitele (ve skutečnosti by to bylo nemožné), nebo při problémech se serverem, kdy potřebujete aby naši technici zasáhli a například vyměnili HW, je někdy z naší strany zapotřebí zjistit totožnost našeho klienta, aby nedošlo k nechtěnému zásahu na serveru, nebudeme moci ověřit totožnost zákazníka a na serveru nezasáhneme.
    • Odstrašující příklad se servery
      Ztratíte, nebo omilem smažete, své přístupové údaje do Manažeru a nebudete se moci přihlásit do vašeho e-mailu, který je s účtem spjat. V tomto případě od vás budeme požadovat okopírované osobní údaje, abychom si byli jisti, že se opravdu jedná o majitele serveru. Protože se ale údaje nebudou shodovat, o server přijdete a tím pádem může být škoda někdy i v řádu desítek tisíc korun.
    • Odstrašující příklad s doménami
      Neuvede-li majitel domény správné osobní údaje, nebude moci doménu prodet, převést k jinému registrátorovi.
    • Legislativa
      Asi nemusím ani dodávat, že protože při zřizování služeb u OVH souhlasíte se smlouvami, tak poskytnutím nesprávných osobních údajů jsou veškeré smlouvy neplatné a proto při případné ztrátě serveru či domény nemáte žádnou možnost je získat zpět.
  2. Dalším krokem je zadání hesla. Vybírejte si bezpečná hesla, kde používáte kombinaci písmen, číslic a znaků, protože při prolomení hesla vám útočník může nadělat obrovské škody a defakto můžete přijít o všechny vaše služby (ve skutečnosti máme ještě jisté obranné postupy, kterými zákazníky chráníme).
  3. V dalším kroku je již váš NIC-Handle vytvořen a podrobnosti o vašem účtě vám byli zaslány na váš kontaktní e-mail.


Poznámka: Doporučujeme mít pro všechny vaše služby jeden NIC-Handle, aby bylo možno provádět správu všech vašich služeb z jediného administračního prostředí (Manažer). Následně můžete vytvořit pro svého administrátora, technika a účetního oddělené NIC-Handley, kterými bude každý z nich moci ovládat jinou část služeb (administrátor bude spravovat vaše služby, účetní bude za služby platit a bude vědět do kdy má jaká služba platnost, atd..).

Jan Cehák
01-18-2010, 03:13 PM
Ahoj,

Chtěl bych zde zveřejnit několik základních údajů, které pomohou (nejen) novým zákazníkům.


  1. NIC-Handle - zákaznický identifikátor
    Každý, kdo si u nás chce koupit libovolnou službu (doménu, webhosting, dedikovaný server, atd.) si musí vytvořit svůj účet (NIC-Handle).
    Účet si vytvoříte zde:
    https://www.ovh.cz/cgi-bin/nic/newNic.cgi

  2. Objednávka
    Vyberete-li si již nějaký produkt od OVH, můžete si vytvořit objednávku (klasické zaškrtávání, vybírání a klikání na tlačítko "další" ).
    Objednávka se stává závaznou až po zaplacení. Můžete si tedy vytvořit zkušební objednávky a když za ně nezaplatíte, po několika měsících samy zmizí z našeho systému.

  3. Placení
    Za objednávky můžete zatím platit pouze dvěma způsoby viz: https://www.ovh.cz/zakaznickaoblast/...nty/platba.xml

  4. Správa služeb
    Mnoho našich služeb můžete spravovat přímo z Manažeru.
    Příklady co lze nastavit z Manažeru:
    Domény - DNS zóna, přesměrování, skrytí WHOIS, atd.
    Webhosting - Heslo k FTP, statistiky, subdomény, databáze SQL, atd.
    Server - Reinstalace, reboot, objednání nadstandardních služeb, reverzní záznami, atd.

  5. Příručky
    OVH pro vás vytvořilo mnoho příruček, které můžete používat při řešení vašich problémů.
    http://prirucky.ovh.cz/prirucky

  6. Tel. podpora - jde-li o jednoduchý dotaz či něco, co lze vyřešit během pár minut
    Na podporu nám můžete telefonovat po-pá 9:30-18:30
    Telefon je: 246 030 899
    PŘIPRAVTE SI SVŮJ NIC-HANDLE

  7. E-mailová podpora - pro složitější dotazy a problémy
    Můžete také použít e-mail: podpora@ovh.cz
    DO E-MAILU ZAPIŠTE SVŮJ NIC-HANDLE A TÝKÁ-LI SE PROBLÉM KONKRÉTNÍ SLUŽBY OD OVH, ZAPIŠTE I JEJÍ NÁZEV



Není vám něco jasné?
Nenapsal jsem zde vše potřebné?
Setkali jste se s nějakým problémem, když jste u OVH začínali a nezmínil jsem ho?
Napište do této sekce a pokusíme se co nejdříve odpovědět nebo popsat, jak na to.

Podpora OVH