Dobrý den,
OVH se snaží zavádět svoji vizi obchodu na webhostingovém trhu a neustále kriticky zkoumat vše, co již bylo vykonáno. Pokoušíme se to dělat tak, že nabízíme původní řešení s další přidanou hodnotou a zároveň pracujeme na cenách.
Jeden z klíčů k dosavadnímu úspěchu spočívá v tom, že naše nápady probíráme s našimi zákazníky a získáváme od nich zpětnou vazbu. Pokud se myšlenka ujme, snažíme se ji co nejrychleji implementovat do stavu alfa či beta a pak vidíme, jestli splňuje očekávání, či nikoliv. Poté, pokud se opravdu ujala, následuje intenzivní vývoj a těsná spolupráce se zákazníky. Naproti tomu, pokud se nápad neujme, nic nevyvíjíme - jen občas vše zmrazíme a čekáme na příhodný čas, nebo nápad zkusíme předefinovat.
Základem této metody je zpětná vazba a výměna informací se zákazníkem. Odtud tedy pramení kvalita nápadů a to, zda budou či nebudou obohaceny diskusí - záleží na kvalitě diskutujících. K dnešku máme a používáme například výborný mailing list sd-pro@. Dalším příkladem je rps@, což byl základ pro stabilizaci dodávek serverů RPS. Také máme něco, co je skoro perfektní na voip@, což nám hodně pomáhá vylepšit naše telefony.
Telefonie. (VOIP) Uvědomili jsme si, že náš přístup vůbec nebyl pochopen. Protože naše nabídka byla od počátku úspěšná, vypustili jsme 2-3 měsíce kritiky. Také jsme zjistili, že je velice těžké optimalizovat nabídky s tolika zákazníky a že to zkrátka s několika tisíci klienty nejde. V zásadě zde není možné zdokonalovat nabídku stejně jako u hostingu. Existuje zde příliš mnoho zákazníků, jsou příliš rozdílní a ne všichni jsou ochotni poskytnout zpětnou vazbu. Prostě chtějí, aby to fungovalo, toť vše. Telefony nyní běží 2-3 týdny a my jsme změnili metodu práce: opravujeme malé nevýznamné chybičky, které se projevily nanejvýše u 1-2 zákazníků - opravujeme vše.
Samozřejmě že pročítáme fóra, do kterých přispíváme, ale je obtížnější vybudovat zpětnou vazbu. Ta je velmi široká a zajímavá, ale také ukazuje, že zákazníci v některých zemích jsou citlivější na reklamu, než jinde. Je pak tedy obtížnější stanovit závěry ohledně potřeb trhu a toho, která z nabídek se stane hitem a která propadne.
Zkoušeli jsme vytvořit výměník na mailing listu mutu-pro@, ale nevyšlo to. Zákazníci princip nepochopili a nepřijali za svůj, a není naděje, že by se to změnilo.
Tato zkušenost a další zpětná vazba nás nutí položit si otázku, jaké metody budou fungovat ve výměně informací s našimi klienty. Jak budeme v budoucnu řešit komunikaci ohledně všech našich produktů, služeb a řešení. Máme několik produktů, které jsou skoro dokončeny a bude nutné vyvinout a zlepšit systém komunikace s našimi klienty. Jak?
Hledáme dobré nápady. A dobrý nápad, jak vyvíjet dobré nápady. Možná vytvoříme malý mailing list určený danému specifickému tématu a pozveme do něj zákazníky, kteří budou schopni poskytnout zajímavý feedback, a testery, kteří budou moci nově vznikající produkt testovat? Takový model komunikace by byl mnohem důvěrnější než v minulosti a zároveň bychom se vyhnuli lidem, kteří nejsou připraveni k beta-testování či nerozumějí principu beta-verzí.
Zatím přesně nevím, jak to všechno bude. Zatím vše zvažuji. Pokud budete mít nějaký nápad, můj e-mail znáte:
oles@ovh.net
S pozdravem
Octave