We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

90 000 serverů a instalační poplatky pro dlouhodobé zákazníky


quakerox
03-08-2011, 04:05 PM
Také děkuji \o/

Jan Cehák
03-08-2011, 12:43 PM
Jen pro informaci:
Vaše podněty týkající se věrnostního programu jsme dnes předali šéfovi (pokusili jsme se to shrnout) a jestliže se k tomu nějak vyjádří, napíši sem jeho stanovisko.

Ještě jednou děkujeme.

Jan Cehák
02-24-2011, 09:44 AM
Rozumím Vám a souhlasím, že tato akce nepostihne všechny zákazníky a někteří ji prostě nevyužijí, ale musíme doufat, že pro ty, kteří jsou dnes akcí neoslovení, se brzy vymyslí akce nová. Octave stále přemýšlí nad novými možnostmi a inovace našich produktů a služeb je opravdu rychlá, takže vydržte a snad bude další věrnostní akce směrována přímo typ tákazníka jakým jste například Vy.

quakerox
02-21-2011, 05:26 PM
Pane Cehak, v teto uvaze s Vami jednoznacne souhlasim. Je mi jasny, ze rozhodne ne vsichni zakaznici si muzou dovolit napalit treba 20k rovnou za celej rok.

Ovsem moc nerozumim octaveho postoji touhle akci. Podle mne je znacne iracionalni.

Př.:
Uvazujme dva zakazniky.
  • Prvni je u OVH/kimsufi treba 6 let, ale kazdy rok vyuziva novejsich (treba i drazsich) serveru z Vasi nabidky. Nestaci mu, expanduje, ... je to v podstate jedno.
  • Druhy zakaznik si poridi OVH/kimsufi nejslabsi a nejlevnejsi server a ma ho 2/3 roky.

Z daneho prikladu jasne vyplyva ze prvni zakaznik je "dlouhodobejsi verny zakaznik" a dokone do Vas pumpuje daleko vic penez.
Pokud je tato akce presentovana jako vernostni program pro Vase zakazniky, nerozumim tomu, proc je odmenen zakaznik pouze druhy?

Jedina odpoved, ktera me po delsi uvaze napadla je - druhy zakaznik je odmenen proto, ze si drzi stary zelezo za nevyhodnou cenu. Jedna se tedy o jakousi formu kompenzace nebo snad i dokonce postouchnuti k tomu aby presedlal na novou sluzbu
V tom pripade bych rozhodne nemluvil o akci s prizviskem "vernostni program".

Jan Cehák
02-21-2011, 04:17 PM
No, u OVH máme mnoho typů zákzníků. Vám zrovna tato nabídka asi moc vyhovovat nebude (soudě podle Vašich příspěvků), ale představte si někoho, kdo si rozjede nenáročný projekt na kimsufi serveru a tento server si u nás opravdu ponechá 3 roky. Poté tedy může dát například kamarádovy tuto slevu, nebo server vyměnit.

Co se týče ročního předplané, tak máte pochopitelně pravdu, ale máme zde i zákazníky, kteří nemohou naráz zaplatit třeba 10 000 Kč za server na celý rok, nebo ani nechtějí server tak dlouho pronajímat. Existují i zákazníci, kteří chtějí server pouze na 2 měsíce, protože pak už jejich projekt nebude aktuální - v takovém případě by se ticket na slevu určitě hodil.

Budeme doufat, že další akční nabídka od Octava bude mít větší záber.

quakerox
02-19-2011, 12:20 PM
Tak jinak, mozna sem to spatne pochopil.

Vysvetluju si to tak ze musim drzet jeden konkretni kimsufi server 3 roky a pak dostanu kupon, kterej me odprosti od setup fee pro novej server. Coz ruku na srdce nedava vubec smysl. Je parada ze usetrim onech 1500kc, ale neverim tomu ze behem onech 3 let se nezlepsi nabidka ovh, kde bych za stejny penize dostal uz lepsi zelezo (treba uz po roce). V tom pripade si budu drzet puvodni smlouvu s horsim hw nasledujici dva roky, abych nakonec usetril cca 1500kc na setup fee. V tom nevidim prazadnou vyhodu, spis naopak kdyz vezmu v potaz ze setup fee se maze pri rocnim "predplatnym".

Nadruhou stranu pokud se jedna o vernostni program, pochopil bych kdyby ony kupony/kupon dostal zakaznik kterej uz je 3 roky u kimsufi (resp 2 roky u ovh) nezavisle na tom, jestli porad drzi ten samej server. Potom se opravdu jedna o vernostni program a ony kupony maji nejakou vahu.

Jan Cehák
02-18-2011, 09:30 AM
@quakerox

I když se Vám zdá, že ta červená poznámka, kterou jsem vložil do několika posledních příspěvků, je k ničemu, tak právě proto, že jste na toto vlákno odpověděl je důkazem, že není

Co se týče opoždění překladů, tak to se omlouvám. Snažím se ty příspěvky překládat co možná nejdříve, ale né vždy je dostatek času, aby se to udělalo ihned - budu se to snažit uspíšit a překládat okamžitě.

Je pravda, že Octave nedává příliš možností k diskuzi (většinou se diskutuje na těch francouzským mailing listech ), ale určitě by se našli i příspěvky, které za diskuzi stojí (napříkad toto vlákno je pro zákazníky, kteří platí server po měsíci docela zajímavé, protože po nějakém čase dostanou slevu 1500 Kč na nový server).

Jestliže si nemyslíte, že Vaše odpovědi a diskuze na tomto fóru nedojdou až k šéfovi, a jsou k ničemu, tak to není až tak úplně pravda. On se totiž Octave každý týden ptá všech poboček, o čem se na fórech diskutuje a bohužel české fórum je zatím trošičku pasivní, takže mu toho moc nereportujeme. Jakmile ale budou nějaké diskuze věcné a nebo zde budou nějaké návrhy na zlepšení služeb OVH, určitě mu to reportovat budem.

Fórum OVH má 2 základní účely:
  • Novinky o OVH - Ty většinou píše Octave a my je pouze překládáme - jak šéf přikáže, tak děláme
  • Dotazy, které neřeší podpora OVH - Jistě víte, že podpora OVH se zabývá především chodem HW a připojením k síti (nemluvím o webhostingu a doménách). Ostatní dotazy typu "Jak si nastavím firewall", nebo "jaké porty mám na svém serveru otevřené", atd. by naše podpora řešit neměla, protože jako root na serveru mají naši zákazníci naprostou kontrolu nad serverem a navíc se dá většinou na takovéto otázky "vygooglit" odpověď.
    Protože máme zatím poměrně málo zákazníků, tak se snažíme odpovídat na veškeré dotazy, které nám na podporu přijdou - ve skutečnosti by se ale cca 60% dotazů mělo psát sem na fórum a zákazníci by si měli navzájem pomoci. Navíc by to pomohlo většímu počtu lidí se stejným problémem, nežli tomu jedinému, který se táže přímo nás. Brzy přijde doba, kdy už nebudeme mít na otázky, které se podpory OVH vyloženě netýkají čas a zákazníky budeme muset s takovými dotazy posílat přímo na fórum (počítáme s tím, že jakmile rozjedeme OVH.SK, tak bude počet dotazů a zákazníků rychle růst, protože jsme-li v ČR dobří, tak v SR budeme naprosto nejlepší .... jsem si tím jist)


Vše se podle mě vyřeší časem - i to, že toto fórum ještě není zas tak moc živé a většinu příspěvků píše náš šéf.

V každém případě děkuji za Vaši odpověď (doufám, že jsem Vám na všechny dotazy odpověděl.... kdyby ne, tak napište).

fjosty
02-17-2011, 09:09 PM
Jakejkoliv vernostni program vitam, ale tohle mi az tak velka vyhoda neprijde. Z vyse uvedenych duvodu. Kazdopadne nic lepsiho nez OVH tady zrejme neni.

quakerox
02-17-2011, 08:50 PM
Ale no tak, pane Cehak tu posledni cervenou poznamku ste si mohl odpustit.
Asi jako jeden z mala zakazniku checkuju tohle forum dokonce i nekolikrat denne. Obcas se tu dokonce objevi i nejaka ta novinka v podobe prispevku od octaveho.
  • V lepsim pripade je ta novinka neprelozena dele nez tejden, takze stejne musim zavitat na konkurencni forum v anglictine (co.uk divize ovh) protoze francouzsky neumim.
  • V tom horsim pripade se dozvim ze si octave stavi nekde vetrny elektrarny, nebo ze nafotil provoz/instalaci zaloznich generatoru. Ze posilil infrastrukturu nebo ze dovrsil v ovh xyzabcd tisice serveru.

Parada. Nutno podotknout ze ty informace kolem konektivity/vnitrni infrastrukty si i poctu rad a se zajmem.

Pointa je jinde. Kde mame o cem diskutovat? Mame nekde jako cesi prostor? Francouzske mailinglisty? Kde se muzem k necemu vyjadrit vetsinove a v jazyku nam vlastnim a nebude to vykrik do tmy? (tak bohuzel vnimam toto forum)

Driv sem zavital i do sekce ktera me jakozto zakaznika zajima ponejvic - dedikovane servery. K cemu se tam mame jako zakaznici vyjadrit kdyz nase minula diskuse dospela k tomu rozuzleni ze si mysticky octave stejne vytvari nabidky dedikovanych serveru / sluzby sam na zaklade vlastniho uvazeni?

Dejte nam prostor a nadeji ze muze i cesky zakaznik mit nejaky slovo a pevne verim ze se mozna i dockame pravidelnejsich pripominek a konstruktivnich debat.

Neberte to jako nejakou agresi vuci Vasi osobe pripadne ceske podpore, ale uz bylo nutno reagovat na ten weak troll v podobe ty cerveny poznamky, ktera se zacla objevovat pod prispevky.
Jinak jak rikam, jsem docela spokojen a i na podpore si obcas rad popovidam. :X

__________________________________________________ ______

Chcete-li tedy nejaky nazory tak se klidne vyjadrim konkretne k tomuhle threadu. V podstate sem nepochopil v cem se skryva ta paradni vyhoda.
  • Bud si drzim server (= hw) po 3 roky a pak dostanu kupony, ktery me odprostej od nutnosti platit setup fee pri porizeni jineho zeleza.
  • Nebo si zaplatim server rovnou na rok a po tom roce (jednom ne trech) uz nejsem vazanej setup fee a muzu si bud prodluzovat nebo se znova "upsat" na rok k jinymu zelezu a opet nemusim platit setup fee.


Jestli je cilem drzet si stejny zelezo po 2-3 roky abych se oprostil od setup fee, kterou jsem stejne schopen obejit objednavkou na rok, pride ta motivace vic nez slaba.

Myslim si ze z me strany by to stacilo, tesim se na Vasi reakci.

oles@ovh.net
02-16-2011, 05:40 PM
Ahoj,

Od zavedení instalačního poplatku, což se událo před rokem, vidíme velké změny a situace se nyní může opět změnit. Instalační poplatek nám také pomohl zvýšit kvalitu poskytovaných dedikovaných serverů "OVH", které mají nyní již 6 měsíců garanci, že nebudou dodávány s pevnými disky, které běželi více jak 1 000 hodin, nebo jsou starší jak 1 měsíc.

Díky silnému růstu v roce 2010, který neustává ani v tomto roce, jsme před 10 dny překročili hranici 90 000 serverů na naší infrastruktuře. Více jak 50% našich zásob je přitom mladší jak 12 měsíců. Přitom méně jak 10% je starší jak 3 roky.
Protože více jak 70% z Vás vlastní více jak 1 server, rozjela se zde diskuze na téma: Jak můžeme zákazníkům pomoci a přitom se vyhnout nežádnoucímu obtěžování ze strany hackerů, atd. Řešení je jednoduché:

Jak pokračovat a dodávat kvalitu?

Zde je náš nápad. Nastavíme věrnostní program pro zákazníky, kteří si ponechají stejný server po několik let. A po jisté době tento program umožní vytvoření "kupónu" na nový server, kde bude zrušen instalační poplatek.

Tento věrnostní program je navržen tak, aby Vás udržel v růstu v roce 2011 a 2012. Takže máte možnost si pak pořídit nový server do Vaší infrastruktury, nebo ten starý server vyměnit za nový.
Také bude možné otestovat tento, nebo jakýkoli jiný server bez placení instalačního poplatku.

Tento kupón můžete použít Vy sami, nebo ho můžete dát kamarádovi, nebo svým zákazníkům, nebo ... Prostě je to čistě na Vás.

Tento programu, který se automaticky nastaví pro všechny stávající zákazníky, bude pracovat následovně:

- Jestliže máte "OVH" server
- Dostanete 2 kupóny na 2 server po 2 letech
- poté dostanete další kupón na nový server každý další rok, jestliže si server ponecháte další rok

- Jestliže máte server "kimsufi"
- dostanete kupón na nový server po 3 letech
- poté dostanete další kupón na nový server každý další rok, jestliže si server ponecháte další rok


Příklad 1: Mám OVH server již 2 roky, zítra dostanu 2 kupóny na 2 nové servery.
Příklad 2: Mám OVH server již 3 roky, zítra dostanu 3 kupóny na 3 nové servery.
Příklad 3: Mám Kimsufi server již 3 roky, zítra dostanu 1 kupón na 1 nový server.

Toto je poprvé, kdy má OVH program, který není "rovný" pro všechny zákazníky. Dělá rozdíly mezi zákazníky, kteří používají jediný server již několik let a mezi těmi, kteří za námi přišli se speciálními požadavky.
Později budou tito zákazníci přesměrováni (v budoucnu) na publicCloud s fakturací za hodinu bez instalačního poplatku (namísto dedikovaného serveru s instalačním poplatkem a měsíční fakturací), který lépe sedí zákazníkovým potřebám, ale nebude tam žádný problém s obtěžováním a zneužíváním.

Důležité:
Pro všechny servery, které již překonali narozeninová data (a měli by již mít nárok na kupón) budeme dávat kupón jednou měsíčně. Rozhodli jsme se to dělat čtvrté úterý v měsíci. Tento měsíc to vychází na 23.2. Takže další víkend obdržíte všechny Vaše kupóny za všechny Vaše servery.... jupí! Kupón bude mít omezenu platnost na 5 let (v našem případě je to téměř nekonečnost vesmíru). Avšak jestliže vrátíte server, na který jste dostali kupón, budete mít možnost ho využít pouze jeden měsíc po expiraci serveru. Poté již bude příliš pozdě. V účetnické hantýrce: musíme tyto kupóny nechat expirovat (stejně jako navrácené body), abychom se vyhnuly problémům s účetními, kteří kontrolují naše účty...

Tento program se netýká serverů HG a RPS.

Děkujeme, že jste s námi diskutovali na téma instalačních poplatků a tím nechali vzniknout této novince u OVH. Myslím si, že jsme dosáhli krásného řešení, které se setká téměř se všemi Vašimi potřebami bez vzniku zneužívání a celkově to vyústí v nabízení kvality bez kompromisu.

A jsme cestě ke 100 000 serverům ...

S pozdravem,
Octave

Poznámka od techniků OVH.CZ: čeští zákazníci se zatím do debat týkajících se nových produktů příliš nezapojili, což je škoda, protože i Vaše názory bychom přetlumočili vedení a vývojářům ve Francii. Tak jen do toho!